Social media kanalen bijhouden naast al je andere werkzaamheden kan lastig zijn. Soms heb je geen tijd, vergeet je iets te posten of heb je echt even geen inspiratie. In de blog van deze week geven we je daarom 10 praktische tips voor content op je social media kanalen, zodat je nooit meer ongeïnspireerd voor je uit zit te staren!

#1 Stel een vraag aan je volgers

Het hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Is het mooi weer die dag? Vraag aan je volgers wat zij aan het doen zijn op zo’n mooie dag. Probeer hierbij een link te maken met je eigen bedrijf om de post extra inhoud te geven.

no-repeat;center top;;

auto

Blog_1_Vraag_Stellen

left

#2 Haak in op de actualiteit
Tegenwoordig staat bijna elke dag wel in het teken van iets: Complimentendag, Boekendag, Moederdag, Oceanendag. Je kunt het zo gek niet bedenken of we hebben er een dag voor! Zo was het onlangs Internationale Vrouwendag en daar speelde Albert Heijn bijvoorbeeld met een leuk filmpje op in. Houd dus via een website als www.fijnedagvan.nl een beetje in de gaten welke dagen eraan komen en bedenk hoe je hier leuk op in kan spelen met je bedrijf.

no-repeat;center top;;

auto

Blog_1_Actualiteit

https://www.facebook.com/albertheijn/videos/1282163858563830/

#3 Motiveer en inspireer
Sommige mensen kunnen avonden lang spenderen aan het zoeken naar mooie quotes op Pinterest. Neem ook eens een kijkje en ontdek welke mogelijkheden hier liggen.! Gebruik de hashtag ‘quote’ of ‘inspiration’ en je krijgt een lading aan mooie motiverende afbeeldingen te zien.

no-repeat;center top;;

auto

Schermafbeelding 2017-03-22 om 10.26.35

#4 Promoot een actie
Ben je onlangs een (kortings)actie gestart? Social media is uitermate geschikt om dit bekend te maken. Zo zijn al je volgers direct op de hoogte, heb jij iets om te plaatsen én maak je van je actie een succes! Hieronder zie je een voorbeeld van Flinders Café in Groningen

no-repeat;center top;;

auto

Blog_1_Aanbieding

#5 Gebruik humor
Een beetje humor op social media kan nooit kwaad. Denk eens na over hoe jij je product in een komische context kan zetten. Je volgers kunnen wat luchtigheid en humor vaak enorm waarderen.

no-repeat;center top;;

auto

Blog_1_Humor

#6 Zet je klant in het zonnetje
Laat zien wat het resultaat is van je product of dienst door een klant in het zonnetje te zetten. Maak een leuke foto van je klant met je product of dienst en plaats deze bij je bericht. Grote kans dat de betreffende klant en zijn of haar kennissen deze foto zullen delen. Hieronder zie je een Facebook-bericht van Paruccies hairstyling / kapper in Groningen. Zij zetten bij dit bericht zowel de klant in het zonnetje als hun eigen vaardigheden.

no-repeat;center top;;

auto

Schermafbeelding 2017-03-22 om 16.11.18

#7 Vertel over je product
Laat je volgers zien wat je verkoopt. Maak een leuke foto van je producten en vertel er iets kleins over, bijvoorbeeld over de herkomst van het product. Je volgers zijn zo ook meteen weer op de hoogte over wat er bij jou te halen is.

no-repeat;center top;;

auto

Blog_1_Producten

#8 Stel je werknemers voor
Vertel wat meer over personen die bij je bedrijf werken. Zo geef je een persoonlijke touch aan je bedrijf én kun je bijvoorbeeld een wekelijkse rubriek introduceren.

no-repeat;center top;;

auto

Blog_1_Werknemer_Voorstellen_2

#9 Achter de schermen
Je volgers zien vaak alleen je eindproduct. Probeer hen je volgers mee te nemen in de totstandkoming van je product (zie hieronder het voorbeeld van TOET het toetjesparadijs in Groningen). Dit kun je doen door foto’s te delen van het proces. Op die manier zorg je ervoor dat je product een verhaal krijgt. Laat eens wat foto’s zien van hoe je product of dienst tot stand komt.

no-repeat;center top;;

auto

Blog_1_Achter_De_Schermen

#10 Vertel het met beelden
Social media is ontzettend beeldend. Grote lappen tekst vinden mensen vaak niet aantrekkelijk. trekken vaak niet aan. In voorgaande tips kwam het al vaker voorbij: maak foto’s en deel beelden! Een foto zegt direct zoveel meer dan een stukje tekst. Gebeurt er iets leuks tijdens het werk? Of Krijg je van een klant een leuke foto toegestuurd? Gebruik dit materiaal dan als content voor je social media kanalen.! Onthoud hierbij wel dat je altijd toestemming vraagt aan de eigenaar van de foto (fotograaf) om deze te plaatsen.

no-repeat;center top;;

auto

Schermafbeelding 2017-03-09 om 14.43.02

Ik hoop dat deze 10 tips je helpen om je een beetje een richting geven in hoe jij je social media kanalen leuk en levendig te kan maken. Heb je nog vragen, opmerkingen of wil je laten zien hoe jij je social media al inzet? Dat vind ik altijd leuk!

no-repeat;center top;;

auto