Intro en eerste alinea

Ben jij meer een Instagrammer? Of ga je toch liever voor de snaps van Snapchat met de gekke filters? Sinds de komst van Instagram Stories is de oorlog tussen beide social media kanalen in volle gang! Zeker nu Snapchat steeds populairder bij het jongere publiek wordt, doet Instagram er alles aan om niet achter te blijven. Ook Snapchat voelt steeds meer de druk om innovatief te blijven. Zo introduceerde Snapchat recent de ‘Context Cards’. Hiermee kun je meer informatie krijgen over de locatie waar de snap is gemaakt.

Ik moet toegeven dat ik zelf al enige tijd meer gebruik maak van Instagram Stories dan van Snapchat. Snapchat gebruik ik alleen voor de leuke filters. Deze snaps stuur ik dan door in een groep met alleen vrienden. Wat betreft gezichtsfilters vind ik namelijk dat Instagram Stories nog heel wat in te halen heeft (lees: ontzettend achter loopt). Wat ik aan Instagram Stories weer leuk vind, zijn de stickers die je toe kunt voegen. De sticker die ik het meeste gebruik is de locatiesticker, want ik deel toch het vaakst een ‘story’ wanneer ik me op een bijzondere locatie bevind. Met de locatiesticker in Instagram Stories kun je aangeven waar je bent en de daar genomen foto’s/video’s bekijken. Dit onderdeel miste ik bij Snapchat. Met de Context Cards komt daar verandering in.

no-repeat;center top;;

auto

Snapchat Context Cards blog Be Bricks

Context Cards

Gifje: Snapchat

Met de Context Cards van Snapchat kun je meer informatie geven over de locatie waar je de snap hebt gemaakt. Als je bijvoorbeeld een heerlijke latte macchiato drinkt en dit snapt naar je vrienden, staat onderin de locatie van je snap. Je vrienden kunnen naar boven swipen om vervolgens kaarten met meer informatie (Context Cards) over de locatie te zien. De informatie die te zien is op de kaarten is het adres van de koffietent waar jij je latte macchiato hebt genuttigd, maar ook informatie uit andere apps zoals TripAdvisor en FourSquare. Je bent daardoor ook meteen op de hoogte van bijvoorbeeld de recensies van het koffietentje. Ook Uber en Open Table zijn een samenwerking aangegaan met Snapchat. Zo kun je meteen een tafel bij het koffietentje reserveren of een Uber bestellen om je erheen te brengen.

no-repeat;center top;;

auto

Kn4KUvDzQFg

700

400

Vervolg na film

Video: Snapchat

Door de uitbreiding van de Context Cards (op dit moment nog niet beschikbaar in Nederland) is het voor bedrijven interessanter om met Snapchat een samenwerking aan te gaan. De mogelijkheden om te adverteren worden daarmee ook uitgebreid. Bedrijven (restaurants, cafe’s, winkels, etc.) kunnen de Context Cards gebruiken om de gebruikers van Snapchat (voornamelijk gebruikers tussen de 17 en 24 jaar oud) te bereiken.

Door deze nieuwe toevoeging aan de app laat Snapchat zien dat zij zich nog lang niet gewonnen geven in de strijd met Instagram. En dat geldt niet alleen voor het winnen van meer gebruikers van de app. Steeds opnieuw blijft het bedrijf zich op een dusdanige manier innoveren waardoor zij voor andere bedrijven interessant blijven om in te investeren. Denk jij dat je de Context Cards gaat gebruiken? Of je toch meer #teaminstagram?

Wil je Be Bricks volgen op Instagram? Je kunt ons vinden op: @bebricksnl

no-repeat;center top;;

auto