Intro en alinea’s tot video

Remarketing campagnes op Facebook zijn zeer waardevol voor het ‘binnen halen’ van conversies. De personen die al eerder interesse in je producten hebben getoond, zijn eerder geneigd om tot aankoop over te gaan dan personen waarvan nog geen actie is getrackt. Je kunt door middel van Facebook campagnes op verschillende manieren geïnteresseerde bezoekers bereiken met behulp van remarketing. Eén van deze manieren is het gebruik van Dynamic Product Ads.

Dynamic Product Ads zijn advertenties waarin je aan je doelgroep precies de producten laat zien waarin zij geïnteresseerd zijn. Voor het bestaan voor de Dynamic Product Ads was deze mogelijkheid er ook, maar moest je voor elk product een aparte doelgroep aanmaken in Facebook. Ontzettend veel werk natuurlijk! Met de Dynamic Product Ads kun je in één keer al je producten uploaden in een productfeed en deze importeren in je Facebook advertenties.

Maar hoe werkt het precies? Stel, een bezoeker heeft een horloge bekeken op je website en je maakt gebruik van Dynamic Product Ads, dan zal deze persoon hetzelfde horloge met omschrijving en prijs te zien krijgen op Facebook. Je adverteert dus zeer gericht en je weet daarmee zeker dat iemand een advertentie ziet die zeer relevant is. In onderstaande video wordt in het kort uitgelegd hoe Dymanic Product Ads werken.

no-repeat;center top;;

auto

eMotakZyoD0

700

400

Het maken van Dynamic Product Ads

Video: Facebook Business

Het maken van Dynamic Product Ads
Allereerst is het belangrijk om de Facebook Pixel op je website te hebben staan. Wil je weten hoe je de Facebook Pixel installeert? Lees dan deze of deze blog. Om de advertenties te kunnen tonen op Facebook zul je een productcatalogus moeten uploaden in Facebook. Een productcatalogus is een bestand (bijvoorbeeld CSV) waar Facebook de benodigde informatie uit kan halen over jouw producten. In deze catalogus staan onder andere een product ID, een omschrijving, een afbeelding en een bestemmingspagina. Klik hier als je meer informatie wilt over het maken van een productcatalogus.

no-repeat;center top;;

auto

Dynamic Product Ads Facebook blog Be Bricks

http://www.bebricks.nl/wp-content/uploads/2017/11/Dynamic-Product-Ads.png

Het maken van Dynamic Product Ads

Foto: Facebook

Nu je je productcatalogus hebt geüpload, kun je een remarketing campagne gaan starten. Stel het doel van de nieuwe campagne in op ‘Verkopen uit de productcatalogus’. Je kunt je doelgroepen verder segmenteren door niet alleen te kiezen voor personen die je product bekeken hebben. Je kunt ook een aparte campagne starten voor personen die al een product hebben toegevoegd aan het winkelwagentje. Daar kun je dan je tekst op aanpassen. Je kunt hierbij denken aan: ‘Heb jij je keuze al gemaakt?’

Zoals bij elke campagne raden we hier ook aan om te experimenteren met verschillende advertenties om erachter te komen welke advertentie het beste aanslaat bij jouw doelgroep. Zo kun je kiezen voor een enkele afbeelding of meerdere afbeeldingen tonen in een carrousel ad.

Je bent er nu helemaal klaar voor om je remaketing campagne te starten! Wil je meer informatie over het maken van Dynamic Product Ads, laat het dan vooral weten. We helpen je graag verder!

no-repeat;center top;;

auto