Wellicht heb je er al over gelezen: Facebook wil weer terug naar de tijd dat je kon lezen dat je tante een nieuwe hond heeft, de beste vriendin van je moeder oma is geworden, er wéér een wazige kennis zwanger is en wat er bij de buren gegeten wordt vanavond.

Worden we hier direct vrolijk van? Ik weet het niet, ik moet zeggen dat ik er zelf erg veel plezier uithaal mijn vriendinnen te taggen in filmpjes als onderstaande:

no-repeat;center top;;

auto

no-repeat;center top;;

auto

Feit is natuurlijk wel dat Facebook extreem vol rommel staat, en dat het soms best leuk kan zijn voorbij te zien komen dat je neefje zijn zwemdiploma heeft gehaald. Dus een shift in de informatie die op je afgevuurd wordt is misschien toch wel nodig.

De komende weken rolt Facebook haar nieuwe route uit. Maar, wat zijn de gevolgen van deze move? Volgens Facebook zal het meer gaan meer om waardevolle interactie dan domweg scrollen en kijken. Dat klinkt nobel, maar uiteindelijk gaat het natuurlijk gewoon om geld. Want geschreven berichten door gebruikers op Facebook bevatten veel waardevollere informatie dan klikken of passief gescroll. En waardevolle online data is een goudmijn in deze tijd.

Door deze nieuwe weg probeert Facebook te vermijden het pad in te slaan van onder andere het vroegere Hyves: oude van dagen die glitterplaatjes heen en weer sturen. Ze willen het jongere publiek, dat zich nu voornamelijk op SnapChat en Instagram begeeft, weer naar zich toe trekken.

Bij Be Bricks zijn we in elk geval benieuwd welke kant het op zal gaan en natuurlijk ook welke invloed het zal gaan hebben op onze eigen werkzaamheden. We blijven het volgen en houden je op de hoogte!

no-repeat;center top;;

auto