Intro plus deel 1

Eén van de belangrijkste tips die ik aan mensen geef die gaan beginnen met adverteren op social media is: testen, testen en nog een testen. Gebruik verschillende afbeeldingen, koppen, teksten en actieknoppen bij het ontwerpen van je advertenties. Je moet erachter zien te komen wat de perfecte advertentie is voor jouw doelgroep. Op die manier geef je zo min mogelijk geld uit voor het optimale resultaat. Het nadeel hiervan is, is dat dit veel tijd en geduld kost. Tenzij je gebruik maakt van dynamisch advertentiemateriaal. Dynamisch advertentiemateriaal is een hulpmiddel in Advertentiebeheer waarmee je automatisch de goed presterende combinaties van je advertentiemiddelen kunt weergeven.

Wanneer kun je dynamisch advertentiemateriaal gebruiken?
Met dynamisch advertentiemateriaal is het mogelijk om verschillende afbeeldingen (of video’s), titels, tekst en knoppen in één advertentie te gebruiken. Facebook rouleert de verschillende opties en kiest automatisch een combinatie van onderdelen die efficiënte resultaten opleveren. Je kunt dynamisch advertentiemateriaal alleen inzetten wanneer je kooptype ‘Veiling’ is.

Facebook ondersteunt nog niet alle campagnedoelstellingen. Hieronder vind je de doelstellingen waarbij je dynamisch advertentiemateriaal kunt inzetten:

– Merkbekendheid
– Bereik
– Verkeer
– Appinstallaties
– Videoweergaven
– Leads genereren
– Conversies

Je kunt het materiaal inzetten bij een afbeelding, een video of een carrousel. We merken dat het bij sommige accounts ook mogelijk is om een afbeelding én een video te gebruiken, maar dit kan nog niet overal. Wellicht dat Facebook dit alleen bij een aantal gebruikers getest heeft. De mogelijkheid om verschillende type advertenties tegen elkaar af te zetten, zou helemaal geweldig zijn natuurlijk!

Hoe moet ik het dynamische advertentiemateriaal aanmaken?
Wanneer je een nieuwe campagne aanmaakt en daarbij één van bovenstaande doelstellingen hebt gekozen, kun je de optie in het aanmaken van de advertentieset vinden. Hieronder zie je dit in de afbeelding weergegeven:

no-repeat;center top;;

auto

Dynamisch advertentiemateriaal blog Be Bricks

https://www.bebricks.nl/wp-content/uploads/2018/11/Schermafbeelding-2018-11-22-om-15.26.42.png

Deel 2

Wanneer je vervolgens een nieuwe advertentie aanmaakt, zul je zien dat je verschillende opties kunt invullen.

no-repeat;center top;;

auto

Dynamisch advertentiemateriaal blog 2 Be Bricks

https://www.bebricks.nl/wp-content/uploads/2018/11/Schermafbeelding-2018-11-22-om-15.30.05.png

Deel 3

Waar kan ik zien hoe mijn advertenties presteren?
Het is natuurlijk fijn als Facebook automatisch de best presterende combinatie kiest, maar je wilt natuurlijk wel weten wat precies alle resultaten zijn. In het Advertentiebeheer kun je dit vinden door te specificeren.

no-repeat;center top;;

auto

Blog Be Bricks dynamisch advertentiemateriaal

https://www.bebricks.nl/wp-content/uploads/2018/11/Schermafbeelding-2018-11-22-om-15.35.44.png

Deel 4

Klik rechtsboven op ‘Specificatie’ en vervolgens op ‘Per dynamisch advertentiemateriaalmiddel’. Deze optie kun je pas vinden wanneer je campagne live staat.

Succes met het aanmaken van je advertenties. Mocht je vragen hebben of gewoon een keertje willen kletsen over de mogelijkheden, neem dan vooral contact op. Succes!

no-repeat;center top;;

auto