Deel 1

TikTok is gelanceerd in 2017 en is een app waarin je jezelf kunt filmen terwijl je danst, zingt of playbackt. De filmpjes zijn kort, vaak tussen de 3 en 15 seconden lang, en kunnen weer op andere sociale media gedeeld worden. De app is ontzettend populair onder jongeren en heeft wereldwijd inmiddels 500 miljoen gebruikers! Ook is TikTok tot nu toe wereldwijd de meest gedownloade app in de Apple App Store van 2019. Duidelijk one to watch, maar zijn er ook advertentiemogelijkheden op dit platform? Je leest het in deze blog!

no-repeat;center top;;

auto

Afbeelding1

Afbeelding2

Deel 2

TikTok heeft wereldwijd een enorm bereik en is ontzettend populair, dat staat vast. De advertentiemogelijkheden zijn echter nog beperkt. In Nederland kun je je via ads.tiktok.com aanmelden om te adverteren, maar niet alle adverteerders worden nog toegelaten. Op het moment zijn dit vooral grote bedrijven, zoals Coca Cola. De adverteerders die worden toegelaten kunnen adverteren door middel van in-feed video’s, hashtag-challenges, augmented reality lenzen en brand takeovers.

Ondanks het feit dat de advertentiemogelijkheden nog beperkt zijn, is het als bedrijf sowieso mogelijk om een account aan te maken. Door actief video’s te plaatsen en interactie te hebben, kan je ook organisch een goed bereik hebben. Daarnaast kan er je als bedrijf ook samenwerken met influencers. Een goed voorbeeld van een Nederlandse influencer is Sara Dol (17). Met 1,6 miljoen volgers op TikTok heeft zij een enorm bereik en veel invloed in de TikTok-wereld. Een samenwerking met haar kan leiden tot een groot organisch bereik. Op TikTok is zij te vinden als @officialsaarx.

no-repeat;center top;;

auto

Afbeelding3

Einde

Wij houden de ontwikkelingen rondom TikTok en adverteren op TikTok goed in de gaten. Ben jij benieuwd of TikTok wat voor jouw bedrijf is? Neem dan contact met ons op en we bespreken graag de mogelijkheden!

no-repeat;center top;;

auto