Deel 1

Hashtags zijn een must voor het vergroten van de naamsbekendheid van je merk en het bereiken van potentiële klanten. Ze zijn dan ook erg populair en worden veel gebruikt. Om een merk te laten groeien door het gebruik van hashtags, moeten de hashtags wel op de juiste manier worden ingezet. Wij geven jou hier 8 tips over het optimale gebruik van hashtags!

no-repeat;center top;;

auto

Hashtag_Blog_8tips

Hashtag_BlogBeBricks_8tips

Deel 2

1. Gebruik gemiddeld 9 hashtags per post
Bij elk bericht moet tot ongeveer 9 hashtags gebruikt worden. Statistieken tonen namelijk aan dat posts met ongeveer 9 hashtags het beste presteren (hoog bereik/hoge interactie).

2. Experimenteer met je hashtags
Experimenteer met je hashtags! Monitor welke hashtags zorgen voor een hoge interactie/bereik en welke die mindere cijfers geven.

3. Combineer populaire en niche hashtags
Combineer niche hashtags met populaire hashtags om de beste resultaten te krijgen: dus gebruik bijvoorbeeld #BeBricks met #socialmedia. Als mensen op zoek zijn naar #socialmedia, worden de kansen groter dat ze Be Bricks zullen vinden.

4. Gebruikt een unieke hashtag die verwijst naar jouw bedrijf
Het is belangrijk om je bedrijfsnaam als hashtag te gebruiken om een merk op te bouwen. Gebruik daarom in posts die betrekking hebben op je bedrijf altijd een unieke hashtag die refereert aan jouw bedrijf.

5. Gebruik relevante hashtags die matchen met je post
Het is belangrijk om relevante hashtags te gebruiken bij elke post. Als we vanuit Be Bricks bijvoorbeeld een masterclass geven en we posten een foto met de hashtag ‘blog’ dan komt de hashtag niet overeen met het bericht. Als we een artikel posten over social media, moeten we bijvoorbeeld wél #blog gebruiken. Check dus altijd goed of de hashtag die je gebruikt overeenkomt met de post. Hoe beter je hashtag overeenkomt met je posts, hoe hoger Instagram jouw profiel zal ‘raten’. Met een hoge rating zet het algoritme van Instagram jouw posts hoger in de Instagramfeed dan accounts die minder goed beoordeeld worden door Instagram.

6. Categoriseer je posts aan de hand van hashtags
Hashtags zijn bedoeld om je berichten te categoriseren binnen bepaalde kaders. Je vertelt in een aantal ‘steekwoorden’ waar je post over gaat. Duidelijke hashtags zorgen ervoor dat je geloofwaardiger overkomt.

7. Vertel een verhaal door het gebruik van hashtags
Bedenk dat beschrijvingen en hashtags bij je posts zowel voor jou zijn als voor je volgers. Voeg niet alleen hashtags toe aan je bericht, maar wees ook creatief met woorden. Vertel een verhaal en maak mensen nieuwsgierig.

8. Gebruik korte hashtags
Hou je hashtags kort, krachtig en ‘to the point’. Lange hashtags met veel woorden zijn moeilijk te lezen en moeilijk vindbaar.

no-repeat;center top;;

auto

Einde

We hopen dat je met deze tips nieuwe inspiratie hebt om je Instagramfeed te vullen met originele en strategische hashtags. Vind je het toch lastig? Of wil je meer weten over het strategisch inzetten van hashtags? Neem dan vooral contact met ons op! Je kan ons bereiken op: 06 45 94 94 54. Of stuur een mailtje naar: contact@bebricks.nl voor vrijblijvend advies.

no-repeat;center top;;

auto

Hashtag_BeBricks_8tips