Zijn we niet allemaal toe aan sociaal contact tijdens deze Coronapandemie? In het begin was het misschien nog niet zo erg; je had eindelijk even tijd voor jezelf. Grote wandelingen maken en thuis wat aanrommelen, maar inmiddels hebben we wel weer behoefte aan contact. Even bijkletsen met je vrienden of een dikke knuffel van je geliefden, dat is waar veel mensen naar verlangen. Sociaal contact en de human touch zijn nu dan ook belangrijker dan ooit!





Het is tijd om jouw social media platformen een gezicht te geven!


Social media, de naam zegt het al, wees sociaal. Social media is geen éénrichtingsverkeer, zoals bijvoorbeeld een website. Het is belangrijk om de dialoog aan te gaan met je doelgroep en niet alleen te praten over je bedrijf. Wees geïnteresseerd, stel vragen en bouw een band op met je doelgroep. Zorg dat je content plaatst die gericht is van mens tot mens. Niet van mens tot anonieme marketingmedewerker of robot. Geef je doelgroep het gevoel alsof ze een real life gesprek voeren.
Door dit te doen creëer je interactie en engagement. Dit stimuleert de betrokkenheid tussen jouw doelgroep en jouw bedrijf. Hoe meer iemand zich betrokken voelt, hoe groter de kans dat hij of zij klant bij je wil worden.



Maar hoe pak je dit nou aan? Wij leggen het uit!

Gebruikers van social media willen echte mensen zien in echte situaties. Daarom is het belangrijk om jouw gewoontes, behoeftes en emoties te laten zien. Vertellen wie je bent is de key! Wij geven een aantal voorbeelden over hoe jij dit het beste kan aanpakken:



• Geef je doelgroep een kijkje achter de schermen. Hierdoor geef je ze het gevoel alsof zij een unieke kans krijgen. Laat bijvoorbeeld zien aan welke project je recentelijk werkt en hoe je het ervaart.



• Vertel je doelgroep wat meer over jezelf. Laat bijvoorbeeld weten hoe jij het liefst je dag begint. Bijvoorbeeld door een heerlijke kop koffie of een warme mok thee. En vergeet het belangrijkste niet: interactie! Vraag je doelgroep om een reactie achter te laten over hoe zij het liefste hun dag starten.



• Maak zo veel mogelijk gebruik van informele taal. Dit maakt jouw content menselijker en persoonlijker dan content met puur zakelijke taal.



• Voeg een vleugje humor toe. Mensen kunnen dit erg waarderen in deze tijd. Daarnaast helpt het om het de engagement te verhogen!



Social media kan door middel van een goede strategie veel betekenen voor jouw bedrijf. Wij stellen graag samen met jou een duidelijk strategie op om jouw doelen te halen!



Ben je nou benieuwd naar meer tips & tricks? Houd dan onze socials en blogs in de gaten!

no-repeat;center top;;

auto