Als je actief wilt zijn op social media, is het belangrijk dat je rekening houdt met de nieuwste ontwikkelingen rondom de platformen waar je gebruik van wilt maken. Deze nieuwe functies kunnen extra bijdragen aan het behalen van jouw doelstellingen waardoor je er goed aan doet om de nieuwste trends en ontwikkelingen nauwlettend in de gaten te houden.




In deze blog delen we de meest recente ontwikkelingen van het najaar.



1# Directer contact leggen met klanten

Facebook heeft een reeks nieuwe tools aangekondigd om bedrijven te helpen directer contact te leggen met potentiële klanten, met specifieke focus op persoonlijke berichten. Als voorbeeld lanceert Facebook nieuwe click-to-message advertentieopties. Hierdoor kunnen bedrijven advertenties kopen die mensen persoonlijk aanmoedigen om hen een bericht te sturen. Dit kan zorgen voor een verhoogde respons.



2# Vindbaarheid vergroten door de Map Search tool

Instagram voegt de nieuwe Map Search tool toe om het ontdekken van bedrijven te optimaliseren. Gebruikers kunnen bedrijven en interessante locaties vinden door op de kaart te kijken. Het is vergelijkbaar met de kaarttool van Snapchat, die nu ook bedrijfsinfo op dezelfde manier weergeeft. Deze tool is interessant omdat het bijdraagt aan de vindbaarheid van jouw bedrijf. De functie wordt momenteel nog getest, maar het komt eraan!



3# Google lanceert platform voor makers

Google heeft een nieuw platform gelanceerd genaamd Google for Creators. Met dit platform wil Google makers helpen hun inzet te vergroten. De website bevat verschillende nuttige tips, gidsen en inzichten die extra begeleiding bieden. Ze geven je een idee hoe je op een effectieve manier een content strategie kunt opbouwen. Met dit platform kun je als bedrijf kennis op doen op het gebied van content maken.



4# Ook Tiktok komt met een stories functie

Tiktok komt met een stories-functie. Met deze functie kun je video’s plaatsen die maar 24 uur te zien zijn. Het is nog niet helemaal zeker of dit een vast onderdeel wordt maar ze zijn het aan het testen. Deze functie was eerst een succes bij Snapchat en al snel kopieerde andere platformen de functie. Doordat de stories na 24 uur weer verdwijnen, is er een soort exclusiviteit. Hierdoor zijn de gebruikers scherper omdat ze niks willen missen. Stories zijn daarom ook een goede tool als marketing voor je bedrijf.



5# Foto’s en video’s uploaden vanaf je desktop

Sinds 21 oktober is het mogelijk om foto’s en video’s op Instagram te posten vanaf je desktop. Zo is het voor jou als bedrijf veel makkelijker om berichten op social media te plaatsen. Door de functie hoef je dus niet steeds afbeeldingen op verschillende manieren op te slaan om het vervolgens vanaf je telefoon te uploaden. Dit kan helaas nog niet bij reels en stories.



Bij Be Bricks presenteren we één keer in de week de nieuwste ontwikkelingen aan elkaar, zodat iedereen op de hoogte is. Misschien is dit ook handig voor jouw bedrijf!



Heb jij verder nog vragen of heb jij ook nieuwe ontdekkingen gedaan omtrent nieuwe functies op social media? Laat het ons dan vooral weten in de reacties! #sharingiscaring

no-repeat;center top;;

auto

Ontwerp zonder titel-21

800

800