Wil jij groeien op social media? Met deze drie tips genereer je meer online bereik voor jouw bedrijf!
Wanneer je Instagram opent zie je tegenwoordig de ene na de andere Reel voorbij komen. Ook bedrijven hebben deze trend inmiddels ontdekt! En dat is niet zomaar, want met Reels creëer je makkelijk veel extra bereik.
Reels zorgen tussen alle foto’s en story’s voor een leuke en interactieve afwisseling in de content. In deze korte en catchy video’s kun je jouw bedrijf in een paar seconden presenteren en inspelen op trends. Op een laagdrempelige manier kun je je creativiteit helemaal de vrije loop laten en de sfeer van jouw bedrijf laten zien.
Op TikTok wordt al langere tijd gebruik gemaakt van soortgelijke video’s en jouw bedrijf zal mogelijk al actief zijn op dit platform. Maar blijf niet achter op Instagram! Instagram zet op dit moment namelijk vol in op deze korte video’s en daarom zul je via deze vorm van content posten over het algemeen meer bereik krijgen dan via elke andere uiting die je op Instagram doet.
Je hebt waarschijnlijk al volgers en een feed opgebouwd op Instagram en wanneer je hier consistent op post, zal het experimenteren met nieuwe tools je bereik alleen maar vergroten. Met het opnemen van Reels blijf je daarnaast je concurrent op de hielen zitten, want grote kans dat hij of zij hiermee ook al begonnen is!
Wanneer je een Reel creëert, zijn de opties eindeloos. Zo kun je teksten, filters, effecten en audio toevoegen. Plaats de Reels op Instagram en vind deze terug onder het nieuwe Reels tabblad op je profiel.
Maar hoe zorg je ervoor dat jouw Reel goed aanslaat bij je publiek en aan zoveel mogelijk mensen getoond wordt? In deze blog leggen we het je haarfijn uit! Lees daarom snel verder voor drie leerzame tips.
1. Doe Reels-inspiratie op
Wanneer je een ruimte in jouw huis wil verbouwen, zul je wellicht eerst pinnen op Pinterest of een moodboard maken om inspiratie op te doen. Hetzelfde geldt voor het ‘bouwen’ van je Reels! Ga verschillende Reels bekijken en sla Reels op waarmee je zelf een versie voor jouw branche/bedrijf zou kunnen maken. Het concept van een bedrijf in jouw branche namaken en omzetten naar je eigen visie is in dit geval niet erg. Door in te spelen op wat andere bedrijven doen ontstaan juist de trends of haak je in op reeds bestaande viral trends!
2. Kies de juiste Reels-audio
Reels audio is bepalend voor het succes van je Reel. Heeft een audio al meer dan 10.000 Reels? Dan is de kans groot dat de trend al is overgewaaid. Als je gebruik maakt van audio die minder dan 10.000 keer gebruikt is, heb je kans dat deze trend gaat opblazen en daarmee zorg je voor extra bereik voor jouw Reel!
Hoe je bij deze gegevens terechtkomt? Dit doe je door te klikken op de audio die je hoort. Zo kom je op de pagina die toont hoe vaak de audio gebruikt is, maar ook wat de meest populaire Reels zijn met dit geluid.
3. Houd rekening met je publiek
Reels-kijkers kijken om te inspireren, te ontdekken of om vermaakt te worden. Maak daarom video’s waarin je creatief bent, humor gebruikt, inspeelt op trends of echt je meest authentieke zelf laat zien. Dit slaat vaak goed aan, want hiermee kun je mensen op een luchtige manier laten zien wij jij bent en wat je te bieden hebt.
Daarnaast is de kwaliteit van je video belangrijk, dus neem je content op met genoeg licht en upload hem met hoge kwaliteit. Dit kun je aanpassen in je instellingen als je gaat naar: Account > Dataverbruik > Uploads van hoge kwaliteit.
Voeg altijd een call-to-action to aan het einde van jouw Reel. Enkele voorbeelden zijn: ‘volg voor meer’ of ‘like als je dit leuk vindt’, of ‘sla op als je dit handig vindt’. Dit kan tijdens het opmaken van je Reel. Met deze CTA’s zorg je dat jouw publiek sneller tot actie overgaat! En hoe meer likes, reacties en ‘saves’ jouw Reel krijgt, hoe meer het algoritme jouw Reel aan het publiek gaat tonen. It’s a winning game!
Met behulp van deze drie tips en jouw eigen creativiteit is boost je jouw bereik met Reels op een makkelijke, snelle en leuke manier
Heb jij al een Reel opgenomen? 🎬
no-repeat;center top;;
auto